Pruduktová stránka iPhone 6 na apple.com

Web postaven na content focus 

Jak to udělat, aby uživatel neodešel z webu dřív, než ho stihnete zaujmout? Vytvořit poutavý web není takový problém.

V předchozím článku jsem Vám vysvětlil, co to znamená “mobile first“. Dnes se koukneme na to, jak neztratit uživatele. Content focus je jednoduše zaměření na obsah. Důležité je, aby uživatel nebyl rušen a nelákalo ho překlikávat na jiné podstránky či dokonce odejít z webu. Šanci na to zaujmout máte jen jednu a trvá asi 5 sekund.

Content focus v praxi

Když se podíváte na produktovou stránku Apple iPhone 6, tak si pravděpodobně ani nevšimnete menu. Nejsou tam žádné postranní panely, barevné menu, různé upoutávky – prostě čistý obsah. Menu tedy není vůbec výrazné. Co ale upoutá Vaši pozornost, je ten telefon. Cíl této stránky je upoutat na produkt a prodat ho. Jediné, čeho si všimnete, je modré tlačítko – koupit.

Pruduktová stránka iPhone 6 na apple.com
Produktová stránka iPhone 6 na apple.com (zobrazit)

Jako kontrast k tomuto příkladu skvělého designu mám stránku stejného produktu na českém eshopu Datart. Trochu se v té barevné mozaice ztrácí to hlavní, ten produkt. Tlačítka, platební metody, ikonky, vše na sebe zbytečně upoutává pozornost. V prvním dojmu ani nevím, kde je tlačítko koupit, kde jsou nějaké specifikace. Stránka je hrozně přeplácená zbytečnými informacemi.

Produktová stránka iPhone 6 na datart.cz
Produktová stránka iPhone 6 na datart.cz (zobrazit)

Z těchto dvou příkladů plyne, že content focus staví na jednoduché poučce:

“Čím méně, tím lépe.”

Komentáře

komentářů

Autor

Jan Ružička

Pracuji v marketingu, dělám a starám se o weby, SEO, vymýšlím reklamy a mnoho dalšího. Více informací o mně naleznete na mém profilu na Linkedin.com.