projekt-ruzickajancz

Projekty vycucané z prstu

Přesně jsem nevěděl, do jaké kategorie svého fantastického blogu zařadit tento článek. Nakonec jsem se rozhodl pro Linux Server Development, což je studentský projekt, který by mohl produkovat kvalitní studenty myslící si o sobě, že jsou lepší než ti druzí a můžou podnikat na internetu.

Když jsem byl na soutěži StudNET, kterou tímto nechci shazovat, ale spíše jen doplnit o své postřehy, uvědomil jsem si, že většina projektů, co tam byla, napadla jejich autory zřejmě ve sprše či při jiné činnosti nesouvisející s činnosti, jež se chtějí zabývat ve svém projektu. To je ale v pořádku! Já své projekty zásadně vymýšlím pod vlivem.

Důležité je ale podotknout to, že pod vlivem, přijde v mém případě jen ten nápad na projekt. Ten pak střízlivý a za pomocí nástrojů moderního světa, shrneme to jako počítač, rozvíjím dále.

Na základě střízlivého prozkoumání a rozvití projektu většinou zjišťuji, že je to úplná blbost, co určitě peníze nevydělá.

Při rozvíjení projektu postupuji jednoduchou magickou formulí, která by se dala shrnout jednou větou a to: Vydělá to víc, než to bude stát? Zdá se to jako ohromná legrace, ale když si vymyslíte projekt, tak počítejte s tím, že kdyby jste pracovali v mekáčí máte tak 76 Kč za hodinu a když budete dělat něco s IT, tak jste min. na 100 Kč za hodinu, nový projekt by měl tedy vydělat více a musí to stát na nějakém podnětu a hmatatelném faktu.

Chci tím říct, že pokud někdo zabije několik set hodin děláním věci, měl by vědět proč to vlastně dělá. Úplně vidím, jak přijde člověk a je si jist na 110%, že to bude fungovat. No ale z čeho on vlastně vychází?

Při dotazu na to, jak bude propagovaná služba, když ještě nevydělává peníze, je dost divné odpovědět následující… Kontaktujeme youtubery s více než 100 000 odběrateli, aby nás ve videu zmínili. ČR a SK youtuberů s odběrateli nad 100 000 je asi 35 (…to si asi autor moudré věty zjistil, nicméně věřil v jejich charakter matky Terezy).

Youtubeři nad 100 000 vydělávají tolik, že reklama na neznámou službu, za kterou nedostanou peníze je jim fakt ukradená. Takže to byl špatný nápad… pokračujeme v krasojízdě.

Další bomba by mohla být třeba, to jak ten produkt vlastně bude vydělávat. Samozřejmě reklamou, zní odpověď. Na stránky, co používá do 200 lidí si reklamu nedá žádná firma, protože je to jasně promarněný čas nad domluvou s markeťákem (co ještě ani neví, co prodává) a zpracováním reklamy. Cílovka totiž jen malé okolí autora projektu a tím to končí. Nuda…

Slyšel jsem ještě lepší pecku. Tou byla hláška “product placement“. Nejsou lidi, není nic, ale důvod proč by to mělo být je “jistý zisk” ze zhlédnutí (lajkování, komentu atd) toho product placementu v něčem. Co je zajímavé je už pevně stanovené číslo my (autor projektu a tým) 70% a uživatel, co umístil product placement 30% v něčem.

Shrnul bych to tak, že pokud někdo má odvahu na tom, aby podnikal na internetu a je mu pod 20, měl by si to rychle napsat na papír a nechat to v šuplíčku na 2-3 roky. Mezitím pracovat jako normální zaměstnanec/externista ve firmě, co ho někam může posunou a ukázat mu, že vše není o tom, jen vymyslet projekt. To je totiž jen 1/10, zbytek je dřina a odříkání sociálních aktivit, dlouhé bezesné noci a vše to, co si nedokáže normální člověk ani představit…

 

 

 

Komentáře

komentářů

Autor

Jan Ružička

Pracuji v marketingu, dělám a starám se o weby, SEO, vymýšlím reklamy a mnoho dalšího. Více informací o mně naleznete na mém profilu na Linkedin.com.